5.3.2017

MINUN KOTINI

Aluksi: Mun koti on vielä osaksi keskeneräinen, kaikki taulut eivät ole seinässä eikä mulla ole kaikkea, mitä tarvitsen yksinasumiseen pitkällä tähtäimellä. Joten mun koti ei siis ole vielä täysin valmis, mutta ajattelin nyt tehdä tämän kuvapostauksen, kun osa teistä on sitä niin kauan odottanut. Multa on myös tulossa video kodista myöhemmin, kuten olen luvannut!

Lisäksi: Tämä postaus myöhästyi, koska vessaremontti kestikin oletettua pidempään ja sain vessan käyttöön vasta tämän viikon torstaina (2.3). Plus halusin saada kodin edes jonkinlaiseen kuosiin, ennen kuin lähdin tätä tekemään.


Eteinen


Vessa, joka toimii myös pesutilana + pyykit kuivuvat suihku"tilassa", jonka takia en saanut vessasta tämän parempaa kuvaa.


Makuuhuone


Keittiö


Olohuone

***

Ja kuten joku saattaa kuvista huomata - marsujen häkki ei mahdu minnekään. Joten muutin suunnitelmaa osaksi lennosta ja nyt mulle onkin tulossa kissanpentu kesällä. Ihan hyvä se on, koska tarkemmin ajatellen onhan nyt kissasta ihan hullun paljon enemmän seuraa, kuin marsuista! Ja seuraa tarvitsen nyt eniten. Lisäksi ne näyttävät kiintymystä, jota marsu ei ainakaan osaa yhtä voimakkaasti näyttää. :D Vaikka kyllä marsutkin ihania ovat ja varmasti hankin niitä jossain vaiheessa elämää. Mutta nyt kotiini on tulossa kesällä kissa. Se tulee olemaan maatiainen ja narttu.

Mitäs teille kuuluu?

29 kommenttia

  1. Ootko muuten aatellu et jos kääntäsit sun sängyn patterin myötäsesti mikäli se mahtuis ni saisit laitettua sun tietokoneen makuuhuoneeseen ja samalla saisit olohuoneeseen lisää tilaa ja tietokeskus nurkkaan mahtuis marsuhäkki! ihan vaa siis ideana :) mut tosi mahtavaa että sun kämppä on valmistumassa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis tilanteena on nyt se, etten välttämättä saa mitään lemmikkiä vielä pitkään aikaan, koska oon lopettamassa tuon koulun ja sossu kieltää sen siksi :( + Mä haluaisin kyllä kissan nyt, kun siitä on kuitenkin enemmän seuraa, kuin marsuista. Muuten kyllä ideasi on hyvä, mutta makuuhuoneessakaan ei ole mitenkään hullun paljon tilaa, enkä usko että mun tietokonepöytä mahtuisi, vaikka kääntäisinkin sängyn.

      Poista
    2. M-m-mitä... jätätkö koulun kesken? Harmin paikka sinäänsä, toivottavasti saat itsesi joku päivä takaisin koulukuntoon. Tosin itelläkin on keskeyttäminen käynyt mielessä mutta teen kaikkeni että palaan joku päivä koulun penkille...

      Poista
    3. Tällä hetkellä se on melko todennäköistä D: Mä en tunne tuota alaa enää omaksi sillä tavalla, enkä usein edes jaksa lähteä kouluun aamulla. + Mulla on ollut vähän ongelmia mielenterveyden kanssa ja olin tuossa yksi päivä ihan mielettömän masentunut ja itkin koko illan sitä kissaa, jota en ehkä saakaan vielä pitkään aikaan.

      Tosin mulla on ensi viikolla palaveri koululla, jossa käydään vielä läpi viimeiset vaihtoehdot...

      Poista
  2. Onko nyt kaikki hyvin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, sitä palaveria ei ole vielä ollut ja mulla on täällä ihan äärettömän yksinäistä, mutta no. Asiat ovat kuitenkin tarpeeksi hyvin.

      Poista
  3. Eikö sulla asu kavereita siellä lähellä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä oikeastaan, kaikilla on vähän kiire omien juttujensa kanssa. Äitini käy viikonloppuisin täällä parin tunnin ajan, mutta se ei oikeastaan auta siihen, että olen kuitenkin suurimman osan ajasta yksin.

      Poista
    2. Eikö koulusta ole tullut kavereita tai naapurista?

      Poista
    3. Mun kaikki koulukaverit on nyt suorittamassa viimeistä vuottaan, enkä usko että he ehtivät siitä johtuen tapaamaan mua. Mun luokalla kavereita ei ole. Ja no, laitoin Facebookiin ilmoituksen, että saa tulla kylään eikä kukaan koulukaveri laittanut siihen mitään.

      Ja no, tuohon naapurikaverijutusta en ole oikein varma. Kyllä mulla oli yhdessä vaiheessa kaveri naapurissa, mutta nyt pitää katsoa, että haluanko mä enää olla hänen kaverinsa. Ja no, en usko että saan kenestäkään toisesta kaveria... nää on Nuorisosäätiön asuntoja, eli meno on välillä tosi lapsellista. Mun alakerrassa asuu yksi nipottaja, joka tulee rimpauttamaan ovikelloa ja valittaa pienestäkin melusta (esim. se just tänään tuli mun ovelle ja valitti, kun lauloin suihkussa aamulla/aamupäivällä...) ja mua vastapäätä asuu tyttö, joka on usein kännissä sekä hänen poikaystävänsä. Ja he ilmeisesti tekevät ilkivaltaa rapussa, hissiin oli yksi päivä piirretty kirkkoveneitä ja kirosanoja, sekä painorajoituslaatta on leikattu kahtia. Ja tosi usein mun ja heidän ovensa välissä on kauheasti kaikkia kaljatölkkejä ja tupakantumppeja sekä pureskeltua purkkaa. Ja heidän ovellaan ovat käyneet poliisit, koska siellä oli yksi päivä ihan hirveä nyrkkitappelu.

      Poista
  4. Olin just tulossa kyselemään et hei, kohta kuukausi muutosta, mitäs nyt kuuluu ja mitkä on fiilikset, mutta ilmeisesti ei kauhean hyvät? D: Koita keksiä itsellesi tekemistä yksinäisiin hetkiin. Ite tiedän kokemuksesta, että yksinäisyyden tunteet ja tylsyys kulkee käsi kädessä ja voi saada olon ihan sietämättömäksi.
    Jaksele siellä! ♥ Tulisin käymään jos olisin lähempänä. (Ja jos pääsykoekirjat ei olis just näihin aikoihin tulossa...)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, oonkin nyt yrittänyt katella leffoja ja pelata pleikkaa, jos tulee yksinäistä, se auttaa vähän :)

      Kiitos tuesta ihana ♥

      Poista
  5. Miks et haluu olla sen kaveri? Sehän on hyvä jos sul ois kaveri niin läheltä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, en viitti kertoa yksityiskohtia, mutta sen käytös on ollut vähän sellaista viime aikoina, etten mä oikein hyväksy sitä. Eikä se tunnu ottavan kuuleviin korviinsa, jos mä sanon sille siitä.

      Mutta esimerkkeinä: se syöttää koiralleen mun cheddar-juustoja ilman mun lupaa, sen koira pissaa ja oksentaa mun kämppään, naapuri kieltää, että se koira tekisi mitään sellaista ja se koira repii mun postit ja tää naapuri vaan kehuu sitä siitä :| Kuulemma on niin hyvä vahtikoira. Ja sen omassakin käytöksessä on kaikkea sellaista, etten oo enää varma meidän kaveruudesta.

      Poista
  6. Mitä leffoja oot katella?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, Disney-leffoja enimmäkseen. Ja Avatarin katsoin pitkästä aikaa viikonloppuna, oli parempi kuin muistin.

      Poista
  7. :0 mitä jos sä kieltäisit sitä tuomasta koiraa sun asuntoon? Olisko sitten parempi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, en usko, että se auttaisi. Se haluaa aina tulla tänne mun leffojen takia ja se ottaa sen koiran kysymättä multa mukaan. Ja jos sanon, etten halua koiraa/naapuria nyt kylään, niin se haluaa tarkan analyysin että miksi en halua sitä kylään, se ei riitä jos mua esim. väsyttää ja haluan mennä nukkumaan. En uskalla sanoa suoraan, etten halua sitä koiraa kylään, luulen vähän, että se tyyliin suuttuu siitä :| Ja no, kuten sanoin, se on itsekin tehnyt kaikkea mitä en hyväksy, eikä vaan sen koiran kanssa.

      Esim. se aina vaatii mua tilaamaan ruokaa meille. Ja se on sanaton sääntö, että mä maksan. Ja se haluaa AINA valita leffan, koska KERRAN me katsottiin sellainen leffa, joka on mun mielestä hyvä mutta se ei jaksanut seurata sitä. Ja se pomottaa mua muutenkin. Jos en jaksa just sinä hetkenä tiskata, kun se käskee, niin herra auta armias mua. Ja sitten se pilkkaa mua koko illan ihan pikkuvirheistä, että esim. jos multa läikkyy vaikka kokista paidalle, niin se kikattaa, nauraa ja pilkkaa mua siitä koko illan.

      Poista
  8. Harmi :/ tee sille säännöt. Molemmat maksaa omat ruokansa. Ei koiraa mukaan. Ei aina leffaa... Jne

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, sanoinkin sille kerran, että nyt se saa maksaa meidän ruuat, kun oon maksanut pari kertaa meidän ruuat, niin se suuttui ja lähti kämpilleen eikä puhunut mulle mitään yli viikkoon. Luulen, että sama tilanne tulisi, jos mä tekisin sille säännöt, ettei se saisikaan enää päättää kaikkea.

      Että joo, ehkä mä nyt vaan oon siitä erossa jonkun aikaa ja katson sitten jossain vaiheessa, mikä on meininki.

      Poista
  9. Ootko sä kertonut hänelle noi asiat? Voi olla ettei hän tarkoita pahaa. :) hope so.. Voi olla ettei hän tiedosta asioita tuollalailla miten sinä ne tulkitset. Vai?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuten sanoin ylempänä "No, en viitti kertoa yksityiskohtia, mutta sen käytös on ollut vähän sellaista viime aikoina, etten mä oikein hyväksy sitä. Eikä se tunnu ottavan kuuleviin korviinsa, jos mä sanon sille siitä."

      Että joo, kyllä mä oon sille siitä sanonut, mutta se joko a) ei reagoi siihen mitenkään tai b) suuttuu. Ja siis kyllä mä uskon, ettei se tarkoita mitään pahaa, mutta sen pitää nyt tajuta, etten mä JAKSA sen käytöstä ja sen pomotusta. Ja koska se ei sanoilla sitä tunnu tajuavan, niin pidän sitten siihen taukoa ja annan sen miettiä, mikä mättää.

      Ja kerran kerroin sille, että mua satutti, kun se pilkkasi ja nauroi mulle koko illan yhdestä pikkuasiasta, vaikka mä sanoin sille monta kertaa, että nyt riittää, en jaksa tota enää. Niin se vaan laitto et "ok", mutta sitten seuraavalla kerralla se taas pilkkasi mua, kun tein jonkun pikkuvirheen. Ja vaikka kuinka sanoin, että "lopeta, ei oo hauskaa, meni vanhaksi jo", niin kauhea käkätys ja "hahahahaha, se näyttää siltä et olisit pyyhkiny pyllys paitaas, hehehehehe" ja se hoki sitä samaa jotain 10 kertaa.

      Poista
  10. Samaa mieltä edellisen kanssa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyllä tajuan, että te haluatte mulle kaverin ja saatatte ajatella, että nirsoilen asian kanssa ja haluan täydellisen kaverin, jossa ei ole mitään vikaa. Mutta te ette yhtään tiedä, millainen tää ihminen on. Mä en nyt halua loukata ketään, mutta mua ärsyttää, kun te yritätte leipoa mulle käsitystä, että se on nytkin ihan hyvä ihminen ja mun pitää vaan mukautua siihen tilanteeseen, että mulla on vaan yksi kaveri täälläpäin ja se on - anteeksi nyt vaan - paska kaveri. Se ei koskaan huomioi mun tunteita ja kokee oikeudekseen pomottaa mua ja sanattomasti kiristää mua, jos en tottele kaikkea, mitä se sanoo. Mua inhottaa koko tyyppi atm ja haluan testata, että muuttuuko se yhtään parempaan suuntaan, jos pidän siihen taukoa. Mun äitikin on nähny sen käytöstä ja mietittiin, että siinä saattaa olla narsismin ja manipuloinnin piirteitä. Ja se on viimeinen ihminen juuri nyt, jota haluan nähdä tai jonka kanssa haluaisin hengata.

      Poista
  11. Ootko koskaan miettiny että vikaa vois olla myös sussa.. Toi kuulostaa vähän siltä että sua vaan ärsyttää ettet ite saa päättää kaikesta ja pomotella tätä sun kaverias oman mieles mukaan.

    VastaaPoista
  12. Vastaukset
    1. No sitä voit miettiä ihan omassa päässäsi. Mitä sellaista sä sanoitkaan, että sä sait mut itkemään? Onko sun mielestä syyllistäminen oikein, kun toisella on muutenkin paha olo? Haluatko sä saattaa mut romahduksen partaalle? SÄ ET VOI SYYLLISTÄÄ MUA YHTÄÄN MISTÄÄN, JOS ET TIEDÄ KOKO TOTUUTTA.

      Poista

HUOMIOITAVAA:

Kirjoita kommenttisi sillä hengellä, jolla toivoisit muiden kommentoivan sinulle.

En auta ulkoasun kanssa blogissa.

Kommenttivalvonta on päällä, joten kommenttisi ei ilmesty blogiini heti. Bloggerin oman suodatuksen toimesta kuitenkin joku kommentti saattaa joskus mennä roskapostiin, mutta älä huoli - yritän tarkistaa roskapostilootan mahdollisimman usein!

Kiitän kommentistasi!